dijous, 27 d’octubre del 2011

Una imatge val més que mil paraules


 Jesús Tuson argumenta, en el primer capítol d'aquest llibre, perquè una imatge no val més que mil paraules mitjançant diferents exemples com el cas de dos caçadors on un li ha de dir a l’altre que apunti al bisó al coll; en el moment que el caçador intenta dibuixar el canvi de plans a la sorra, el bisó aprofita per marxar. Si s’haguessin comunicat a través de la llengua, haguessin pogut aconseguir el seu objectiu.
Les imatges mostren fragments de la realitat mentre que amb les paraules podem construir la novel·la de la realitat.
També hi ha molts conceptes  que necessàriament han de ser explicats. Per tant, les imatges tenen una capacitat discursiva limitada, en canvi la parla no.

Altres articles que hi havia a classe:

  • BOSCH, E. (2003). Educació i vida quotidiana. Històries breus de curta durada. Vic: Eumo Ed.
  • PAGÈS, V. (1998). Un tramvia anomenat text. El plaer en l'aprenentatge de l'escriptura. Barcelona: Ed. Empúries.
  • SERRANO, S. (2003). El regal de la comunicació. Barcelona: Ed. Ara Llibres.
  • TORRALBA, F. (2006). Sobre l'escriptura. Barcelona: Blanquerna, Tecnologia i Serveis.

En resum...
Aquesta activitat em va servir, a més de conèixer una mica més als companys, per ampliar els meus coneixements sobre fer síntesis d'articles. S'ha de remrcar allò més important i intentar explicar-ho amb les teves pròpies paraules.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada