dimarts, 27 de desembre del 2011

Presentacions orals, escrites i digitals

Abans de llegir-me el Com parlar bé en públic, d'aprendre els mètodes per fer-ho bé i d'adquirir els consells, a la classe de COED (Comunicació Oral, Escrita i Digital) vam fer, indivuidualment, unes petites presentacions sobre el que més ens havia cridat l'atenció d'un company de classe. Jo vaig escollir la Marina ja que el que més notava en ella era el seu somriure. Cada matí, encara que siguin les vuit i tothom tingui cara de mort per anar a classe, ella amb el seu gran somriure et diu BON DÍA! No portava gaire temps a la Universitat i per tant tampoc la coneixia gaire però només això ja em va servir per poder-la caracteritzar com a una persona simpàtica i alegre!
Imatge feta per mi
A més, després d'haver adquirit tots els coneixements abans esmentats, tota la classe vam fer una recitació d'un poema i dues presentacions: la d'Identitat i Territori i la de El Bon Comunicador (Publicació Digital).


Recitació
Pa amb tomàquet, Miquel Martí i Pol

Déu ens dó ser catalans
per menjar bon pa amb tomàquet
amb un raig d'oli discret
i un pols de sal si fa falta;
pa de pagès si pot ser,
que és més saborós que els altres,
i tomàquet ben madur,
però que no ho sigui massa.

Déu ens dó un tall de pernil
o llonganissa ben ampla
perquè acompanyin el pa
ben sucadet amb tomàquet;
pernil de bon mastegar,
llonganissa de la Plana,
que els osonencs en això
tenim molta nomenada.

Déu ens dó tot el que he dit
i bons amics a la taula
per compartir el que mengem
i fer petar la xerrada
que conversar amb els amics
sempre sol despertar gana
i el menjar, si és compartit,
resulta més agradable.


Identitat i Territori
La Marina, la Gisela i jo vam exposar Els Balls Tradicionals. Vam explicar-ne tres, la Sardana, el Ball de Bastons i el Ball Cerdà. 
La Sardana

El ball de bastons 
El Ball Cerdà


El Bon Comunicador (Publicació Digital)
L'Alex, en Pere, la Gisela, la Marina, l'Anna i jo vam escollir al Josep Torrents com a bon comunicador ja que  després d'haver-lo seguit pel facebook, d'haver estat a una classe seva, d'haver fet entrevistes amb ell, etc. vam veure que era de veritat un bon comunicador. Aquí teniu unes quantes fotografíes mentre feiem la presentació:


En resum...
Totes aquestes activitats m'han servit sobretot per perdre una mica els nervis, que sempre hi ha, quan parlo en públic. Estic estudiant per a ser mestra i per tant, vulgui o no, haure de parlar amb els pares en entrevistes, en reunions de classe, etc. No havia fet gaires presentacions com aquestes llevat del Treball de Recerca. La recitació del poema no em va anar tant bé com jo esperava ja que els nervis s'em van menjar una mica. El treball d'Identitat i Territori i la Publicació Digital em van anar una mica més bé!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada